Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 14 november 2012

Spaghetti Carbonara


Någonstans på internet hittade jag en uppgift om att Spaghetti Carbonara var inne på 80-talet. Så det fick ingå i min 80-talsvecka.

Så här gör jag min Spaghetti Carbonara:

500 g spagetti
4 ägg
4 msk Oatly i mat
50 gram riven herrgårdsost
50 gram riven parmesanost
3 paket bacon
salt och peppar

Koka pastan enligt förpackningen.
Vispa ihop ägg, Oatly och ost. Krydda med salt och peppar.
Tärna bacon och stek det knaprigt.
När pastan är färdigkokt häller man av vattnet och lägger tillbaka pastan i kastrullen.
Häll över bacon och ostsås. Rör om tills osten smält.
Servera

Det går att ha grädde istället för Oatly, annan ost istället för herrgårdsost och pancetta istället för bacon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar