Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

torsdag 15 november 2012

Kycklingrullader


Kycklingrullader hör ju inte till de vanliga klassikerna från 80-talet som man får fram då man söker på internet. Men jag har en vän som påstår att rullader var inne och då speciellt kycklingrullader. Jag kan inte komma ihåg att jag ätit kycklingrullader någon gång.

80-talsmat eller inte så tyckte jag det var värt laga. Jag gjorde en variant av Mannerströms kycklingrullader. Jag fyllde kycklingen med bacon, champinjoner och persilja. Först fick rulladerna lite stekyta och sedan fick de puttra i kycklingfond och oatly imat. Eftersom min man inte tål mjölk är jag evigt tacksam till att oatly imat finns. Det blir en jättegod smak på maten och jag saknar inte grädde alls.

Jag lät några morötter koka med och sist redde jag av såsen med lite maizena. Den här maträtten fick högsta betyg av maken och mig men barnen tyckte bara maten var okej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar