Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 7 maj 2010

Jakten på Julia

Jag har blivit helt biten av SVT:s program "Jakten på Julia".

I höst ska de sätta upp Romeo och Julia i Stockholm som musikal. Måns Zelmerlöv ska spela Romeo och tävlingen går ut på att hitta en Julia.

Eftersom jag är hemma och är förkyld passade jag på att se det avsnitt som jag missade förra lördagen, då vi var i Borås, på SVT Play.

Det var sju flickor kvar av mycket varierande grad. De två som hängde löst i detta avsnitt var en tjej som heter Josefin och en som heter Caroline. Det förvånade mig inte eftersom de båda två är väldigt ojämna enligt mitt tyckte. Ibland är de bra, ibland är de dåliga. Den här gången var det Josefin som var bra men hon åkte ändå ut.

De två som är absolut bäst i programmet heter Frida och Kristina. De är överlägset bra. Men, ingen av dem passar som Julia till Måns-Romeo. Det ligger dem i fatet. I och för sig så vill de ju göra en annorlunda Romeo och Julia men jag vet inte riktigt på vilket sätt men om den ska sticka ut så kan faktiskt Frida passa.

De som ser ut som mer klassiska Julior är Lizette och Ellen. Vackra, fina, väna flickor. De är båda mycket bra dessutom. Ellen har fått oförtjänt dålig kritik av juryn eftersom hon är ovan och inte jobbat med varken teater eller musikaler tidigare. Det gör ingenting för hon skulle ändå vara lysande som Julia. Ja, ni hör, hon är min favorit!

Den sista tjejen heter Shirin och jag säger bara - Nej. Hon blir inte någon Julia.

På lördag är det dags igen för nästa avsnitt, får se vem som blir utröstad då. Jag ska i alla fall rösta mig blå på Ellen och i höst så ska jag och dottern gå på musikal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar