Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 14 maj 2010

Färdigbehandlad

Nu är jag helt klar med behandlingen och det känns så skönt. Dels för att jag inte behöver lägga mer tid på det men mest för att jag känner mig pigg och glad.

Behandlingen har inte varit smärtfri, och nu menar jag inte smärta i vanlig bemärkning, utan mer att det varit jobbigt psykiskt eftersom det hänt mycket i kroppen och knoppen under behandlingen. Men den har hjälp och det är helt otroligt.

Jag började på behandlingen eftersom att jag varit kroniskt trött i åtta år. Jag har varit sjukskriven i varierande grad fram och tillbaka under de åren men aldrig kommer upp mer än till 75 %. När jag i början av året återigen kände att 75 % var för mycket och att jag var på väg nedåt igen var jag tvungen att göra något. Det stod mellan att sluta arbeta (och vara fattig resten av livet) eller prova denna behandling som jag aldrig någonsin tidigare hade hört talas om och som dessutom kostade en hel del pengar. Helt vansinnigt egentligen men jag hade ju inga andra val kändes det som.

Nu är den kroniska tröttheten/mattheten borta. Nu när jag är trött så är jag bara trött, en helt underbar känsla. Jag har dessutom blivit av med min magkatarr och min tinnitus. Jag jobbar nu 87,5 % och det går jättebra, den 1 juni börjar jag jobba 100 % och jag tror faktiskt att det inte bara kommer att gå bra, det kommer att gå jättebra.

Så om det fantastiska inte är nog så mår min dotter också bättre. Hon är i slutspurten av sin behandling. Hon började på samma behandling efter fyra år med kronisk smärta i nacken samt huvudvärk, domningar och migränlikande attacker. Nästan allt är borta nu, den huvudvärk som fortfarande är kvar finns inte där hela tiden, inte ens varje dag. Det finns goda chanser att all smärta försvinner innan behandlingen är slut. Dessutom är hon en helt annan person då smärtan ledde till depression och ångest. Även det är helt borta.

Jag är så tacksam för att vi mår bättre båda två. Vi har fått tillbaka våra liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar