Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 31 maj 2010

ESC Final!


Jag fyllde år igår så nu först har jag tid att skriva lite om den underbara finalen i lördags kväll.


Det var verkligen ett trevligt program och rätt låt vann! Att Lena från Tyskland skulle vinna har jag önskat ett tag nu men var ju långt ifrån säker.


Av de 10 låtar som jag trodde och ville skulle komma i topp gick det varierat för. Men fem av dem kom på placering 1-6. Det var bara Danmark som var en överraskning för mig. Jag kan verkligen inte förstå att en så dålig låt kunde komma så bra. Jag höll nästan på att dö när Danmark fick de två första 12:orna. Hade det fortsatt på det sättet så hade jag stängt av TV:n, det lovar jag.


Men nu blev det Tyskland som tog hem det med den underbara spontana 19:åriga tjejen som först förtrollade hela Tyskland och sedan hela Europa. GRATTIS Lena!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar