Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

söndag 11 januari 2015

Marockansk lammgryta

Idag lagade jag en lammgryta. Receptet hittade jag på mytaste.se


I grytan ingick flertalet grönsaker, kryddor samt torkad frukt. Jag fräste på grönsakerna och tillsatte buljong. Sen fräste jag på grytbitarna av lamm. Man kan använda lite olika sorters lammdelar, jag tog det som var billigast i affären vilket råkade vara lamminnerfilé. När köttbitarna hade brynts lade jag över dem i grytan och lät det koka i en timme.

Till grytan serverade jag cous cous och ugnsrostade grönsaker.

Av de sju som åt av middagen tyckte sex att det var jättegott och den sjunde tyckte att det var gott. Väldigt högt betyg tycker jag. Den här maträtten kan jag tänka mig att laga igen. Alla smaker passade otroligt bra tillsammans. Fantastiskt gott helt enkelt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar