Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

lördag 10 januari 2015

Marockansk kycklinggryta

Karaktäristiskt för marockansk mat är att de ofta har frukt i maten och att de gärna äter cous cous.

Jag hittade ett recept på kycklinggryta på mytaste.se som lät gott och det testade jag idag.



Kycklingen steks i ugn med lök, citronsaft och kryddor såsom saffran, spiskummin, kanel mfl samt torkad frukt (jag använde torkade aprikoser samt sultanrussin). När maten är klar toppar man rätten med rostade mandlar.

Till kycklingen serverade jag bulgur som jag toppade med granatäppelkärnor enligt tips i receptet.

Alla fem i hushållet tyckte att maten var jättegod. Det här kommer jag absolut att laga igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar