Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

tisdag 13 januari 2015

Marockansk färsgryta


Idag lagade jag en färsgryta från Marocko som jag hittade på ica.se

Jag följde receptet i stort sett men lade till torkade fikon till de torkade aprikoserna eftersom jag hade kvar det sedan gårdagen. Jag tog även i lite mandlar som jag hade kvar. Jag tog också extra chili eftersom jag gillar hetta.

Till grytan serverade jag bulgur och myntasås. Myntasåsen till var väldigt god. Smakerna passade jättebra tillsammans och det dämpade även hettan en aning.

Eftersom familjen är jättetrötta på cous cous och torkad frukt i maten så tar jag paus två dagar från Marockansk mat. Men jag skulle nog kunna leva på denna mat varje dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar