Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 13 april 2012

Yakitori



På torsdagen lagade jag yakitori. Jag hittade receptet på internet och av svenskan att döma är det mycket möjligt att en Japan har lagt ut receptet.


Jag gjorde yakitorisåsen själv av socker, soja, vitt matlagningsvin och maizenamjöl. Det var busenkelt och blev jättebra och gott.


Jag varvade kyclingbitar med lök och paprika, hällde över såsen och grillade i ugn. Till spetten hade jag ris och en sallad med sesamdressing. Det blev det hittills godaste denna veckan, det blev till och med godare än vad jag ätit ute på restaurang. Alla i familjen var lika överens med mig så den här rätten kommer vi absolut laga igen.


På fredagen gjorde vi uppehåll i den Japanska veckan eftersom maken och jag var i Stockholm och roade oss.

1 kommentar: