Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 9 april 2012

Japansk vecka



Nu kör jag igång igen med temavecka. Den här gången ska jag prova på att laga Japansk mat. Receptet har jag hittat genom att söka på internet eftersom jag inte vet så mycket om Japansk mat. Men det kommer att bli sushi och yakiniku senare i veckan, som jag väl känner till.


Första dagen provlagade jag något som heter "friterat fläskkött med färsk lök". Jag använde skinkstek som jag skar i mindre bitar. Det skulle marineras i ingefära och sake. Men eftersom att jag inte har någon sake (och inte heller vill ha) så använde jag vatten. Det gick jättebra.


Receptet var enkelt att göra och det smakade väldigt gott. Eftersom att löken var rå så åt jag den inte, det var för starkt. Men fint var det i alla fall.


Alla i familjen gillade maten. Tror att det här kommer att bli en bättre temavecka än förra temaveckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar