Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

lördag 14 april 2012

Japanska nudlar och Yakiniku

Till lördag lunch lagade jag en maträtt som heter Japanska Nudlar. Den innehåller kyckling, lök, minimajs, bambuskott och vattenkastanjer. Jag stekte på allt och sedan kryddade jag med salt och peppar. Sist tillsatte jag nudlar och soja. Snabbmat helt enkelt, passade jättebra som lunchmat. Det var dessutom väldigt gott.



Till middag lagade jag Yakiniku. Jag var faktiskt lat och köpte färdig yakinikusås trots att jag hade letat fram ett recept så att jag kunde göra såsen själv. Men det var äpple och päron och en massa saker som skulle kokas ihop. Det får jag prova en annan gång, ikväll var jag för trött. I receptet jag hittade skulle man ha broccoli till och det hade jag för det är både fint och gott. Till maten serverade jag jasminris och strösslade över lite sesamfrön. Det svåraste med den här rätten var att försöka skiva entrecoten fint, det gick inte alls bra. Det får jag öva på. Men gott var det ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar