Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

torsdag 17 september 2009

Nya tag

Det senaste nederlaget är glömt, nu blickar jag framåt. Nu har jag nämligen skickat in en ny bok till ett bokförlag. Vi får hoppas att de tycker bättre om den än den förra.

Det är ju faktiskt det här som jag tycker om att göra; skriva böcker för barn och ungdomar. Det är de som jag vill inspirera och hjälpa att få läslust. Har alltid älskat barn och ungdomar och jag har haft lätt att umgås med dem. Jag hoppas verkligen att jag kan göra något för dem i framtiden.

Den boken som jag nu skickat in är en spännande bok. Enligt min dotter och min väninna så är det den bästa jag har skrivit. Det låter ju bra, eller hur? Hoppas bara att bokförlaget tycker att den håller måttet.

Jag brukar säga att det här är min tredje bok. Men egentligen har jag skrivit fler. Men det har inte varit kapitelböcker utan mer bilderböcker till mindre barn. De använde jag på mina barn när de var små. Mest var det böcker i stilen typ Viggo och Totte fast med de saker som jag tyckte saknades; kvällsbön och att välsigna maten osv. Men även lite mer spännande varianter eller vad sägs som "Det blå spöket", det var en förklädd man ska inte mobba-bok.

Barnen uppskattade mina berättelser. Min äldsta son brukade ofta säga: "Snälla mamma, berätta en saga med din mun". Med det menade han att han inte ville att jag skulle läsa en bok utan berätta en egen berättelse.

Förhoppningsvis blir det nog en barnbok också, snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar