Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

tisdag 22 september 2009

Ny bok

I helgen började jag på en ny bok. Det är en barnbok. Berättelsen kom jag på för flera år sedan när jag låg i min säng och var utbränd. Min man tipsade mig då om att BonnierCarlsen hade en barnbokstävling och jag blev inspirerad och kom fram till en söt och lite spännande historia. Men det var bara det att jag aldrig kom ur min säng och fick ner det på datorn. Så den fick stanna kvar i huvudet tills nu.
Jag har tänkt att min man ska illustrera boken så det lär ta ett långt tag innan den är klar. Fast man kanske kan skicka in den utan att alla bilder är klara? Jag får ta reda på det. Det kan ju faktiskt vara så att de gillar berättelsen men inte illustrationerna. Eller tvärt om. Hemska tanke. Nej det får vi verkligen inte hoppas.
Jag har fått idén till berättelsen av min egen dotter. När hon var liten så hade hon låtsasmöss som hon lekte med. Jag har utvecklat den idén lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar