Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 16 september 2009

Ännu ett nederlag

Läste precis på icakuriren.se att vinnarna av deras novelltävling redan är meddelade. Eftersom ingen har meddelat mig något så är jag alltså inte en av dem. Typiskt.

I somras skrev jag två noveller och sedan lät jag trevlig arbetskompis och snäll svägerska läsa de båda för att få ett utlåtande på vilken av novellerna som var bäst. Båda sa att novellerna var lika bra båda två. Alltså var det upp till mig vilken novell jag skulle skicka in. Jag valde den mest gripande.

Jag skrev för att vinna, det måste man ju, men det räckte tydligen inte hela vägen. Nåja, jag hade ju riktigt trevligt när jag skrev dem och jag gladde i alla fall några personer i min närhet.

Men det var synd att jag inte vann för då hade jag fått en laptop. Det ligger nämligen väldigt högt på min önskelista. Får väl önska en i julklapp istället...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar