Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 25 september 2009

Äntligen helg

En dag kvar till lördagen då jag äntligen kan sätta mig igen och fortsätta på min senaste bok.
Jag kan tyvärr bara skriva en dag i veckan eftersom arbetet tar så mycket kraft av mig. Efter en arbetsdag orkar jag på min höjd laga mat och titta på lite Idol sen är det sova som gäller. Så istället får jag längta hela veckan så att skrivklådan nästan spränger sönder mig tills det finns tid och ork för mig att skriva igen.
Men jag har ganska bra pli på mig själv när jag sedan skriver. Hinner ganska mycket på de få morgontimmar som jag sitter vid datorn. Jag är nämligen lite kräsen på omgivningen också. Ingen får vara i närheten och det måste vara knäpp tyst för att jag ska få ur mig mina alster. Då passar det perfekt när familjen ligger i sina sköna sängar och har sovmorgon.
För att hinna så mycket som möjligt går jag upp klockan sex på lördagmorgonen. Tidigt, jag vet, men då är jag å andra sidan glad hela dagen. Och vem har sagt att man inte kan ta en tupplur på eftermiddagen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar