Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

lördag 21 december 2013

Frittatensuppe

När jag var liten kallade jag det här pannkakssoppa. Så är ju inte det rätta namnet men visst påminner dessa hemmgjorda nudlar om pannkaka. Och visst är det ganska smart att kunna äta soppan och pannkakorna på samma gång.

Ingrdienser: 
3 ägg
2½ dl mjölk
2 dl mjöl
1 knippe gräslök
1 knippe persilja
1 krm malen muskotnöt
1-2 liter köttbuljong

Gör så här:
  • Hacka persilja och gräslök. Blanda ihop ägg mjölk och mjöl till en smet. Tillsätt persilja, gräslök och muskot.


  • Stek som pannkakor i stekpannan.

      • Vik ihop de färdiga "pannkakorna". Skär dem i smala remsor.
      • Värm upp buljongen. Jag tycker att nudlarna räcker till 2 liter buljong men det är en smaksak. 
      • Blanda i nudlarna. Toppa med lite persilja och servera.
      Frittatensuppe

      Jag tycker den här soppan är jättegod men min familj delar inte den åsikten. Den är lätt att göra men kanske skulle jag ha stek lite tunnare "pannkakor" och skurit dem lite smalare eftersom de sväller lite när de läggs ner i buljongen. Jag var ändå väldigt nöjd med smaken på middagen.



      Inga kommentarer:

      Skicka en kommentar