Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 6 december 2010

Med kursen i backspegeln


Nu har det gått en vecka efter att kursen slutat och jag har lyckats smälta alla intryck. Jag är nöjd med att jag gick kursen och jag har lärt mig mycket. Framför allt har jag lärt mig vilka som är mina starka sidor och vilka som är mina mindre starka sidor


Mina starka sidor är väl fantasin och att bygga upp en berättelse. Mina mindre starka sidor är väl hur jag berättar det. Det finns mycket kvar att önska där. Så mycket att jag nästan inte orkar tänka på det. Men jag har bestämt mig att skriva klart boken om Laura med alla mina nya kunskaper och se om den håller.


Vi som gått kursen ihop har tänkt oss att hålla kvar kontakten och nu blivit vänner på facebook. Jag hoppas verkligen att det blir så och att vi även i fortsättningen kan hjälpa varandra med idéer osv.


Jag hade först tänkt gå fortsättningskursen på barn- och undomsboken men just nu känner jag att varken jag eller familjen orkar det. Även om kursen var fantastisk rolig och lärorik så tog det mycket energi av mig eftersom att det var sena kvällar och att jag var nervös.


Om nu ingen vill ge ut boken då jag knåpat färdigt med den kan jag tänka mig att gå fortsättningen nästa höst. Men nu ska här skrivas istället.


Vi fick förresten ett tips sista kurstillfället. Om vi kör fast så ska vi skriva ett minne vi har från våra liv för att få tillbaka känslan och skrivarlusten. Jag funderade ganska mycket på det under hemresan och nu har jag fixat en mapp på datorn för minnen och jag har nog fastnat lite där. Det är superroligt. Kanske det blir en bok det med. Haha.


Fotot är från Drottninggatans julbelysning som jag lovade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar