Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 29 december 2010

Julen


Den här julen blev ju ganska annorlunda kan man säga. Riktigt tråkig emellanåt faktiskt.

Det började med att jag tog ledigt 22 och 23 december för att varva ner. Det blev inte alls som jag hade planerat utan jag rännde runt som en tok och somnade utmattad den 23:e på kvällen innan all julaftonsmat var klar. Vet inte riktigt vad jag höll på med, men varva ner gjorde jag inte i alla fall.


Sen blev våra julaftonsgäster sjuka, så det blev bara vi fyra i familjen. Jag tappade helt lusten att fira jul. Att jag hade saknat äldsta sonen extra mycket innan jul gjorde inte saken bättre. Lite trevligt blev det ändå på kvällen när vi öppnade juklappar och jag fick spräcka bantningen med en massa chokladbitar från Paradisasken.


Juldagen var bäst. Då fick vi ringa äldste sonen och prata med honom i 45 minuter! Vilken lycka. Det var så trevligt. Jag var lycklig resten av dagen. Och senare på kvällen var vi på bio med min lillebror och hans familj. Vi såg Narnia och det var så trevligt så.


På måndagen hade jag och maken lovat att servera mat till 250 ungdomar på en konferens ordnad av kyrkan. Maken hämtade mig på jobbet för att ta oss dit. Men vi kom inte fram :O Vi blev påkörda av en lastbil och vår Volvo blev trasig. Bakrutan spräcktes och vi hade glassplitter i hela bilen. Så det var bara att åka hem igen. Fast vi klarade oss bra, vad vi vet i nuläget i alla fall.


På tisdagen tänkte vi göra ett nytt försök att servera mat till ovan nämnda ungdomar. Men då fick jag migrän. Säkert pga stressen och chocken efter bilolyckan. Så jag fick åka hem och bädda ner mig i ett mörkt rum medan maken fick åka själv och servera mat. Där träffade han en man som är läkare som förklarade att det var viktigt att undersöka sig efter en olycka, det kan komma sviter efteråt och då är det bra att det finns dokumenterat. Maken blev undersökt, jag ska bli det idag. Bäst att ta det säkra före det osäkra.


Så det var vår jul. Händelserik kan man säga. Nyår tänkte vi fira i Borås - utan olyckor tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar