Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 8 december 2010

Mat...


Jag skriver matlistor varje månad, ofta gör jag dem ett bra tag före, just nu så filar jag på januaris matlista som är nästan klar och har börjat med februaris. Det är roligt att laga mat men inte alltid lika roligt när familjen inte tycker om det jag lagar.

När jag berättar om mina matlistor blir folk nyfikna så här ska ni få en månads mat från mig. Det är verkligen inget speciellt men kanske kan ni få några idéer. Det är inte fulla 30 dagar eftersom att man ibland blir bjuden på mat eller faller för frestelsen att köpa färdiglagat :P

Hemlagad pizza
Ugnsgrillad fläskytterfilé med potatis
Kyckling allt-i-ett
Pasta Carbonara
Citronbitare med potatismos

Ost- och kasslerfylld cannelloni
Grillad kyckling med baguette
Tacos
Fiskkakor med ris
Grekisk pytt i panna (bilden)

Fläskkotletter med potatis och sås
Pannkaka
Falukorv med makaroner
Kycklingfajitas med ris
Hamburgare med bröd

Kalops och potatis
Spagetti och köttfärssås
Spenatsoppa med ägghalvor
Sejfilé med citronsås och räkor
Fläskfilé med pasta

Korv med bröd
Falukorv i ugn och potatis
Potatisbullar med bacon
Köttbullar med potatismos
Kyckling, ris och tsatsiki
Lasagne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar