Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

tisdag 14 december 2010

Ny soffa?


För ett antal år sedan var vi på semester med barnen i Skara. När vi gick igenom staden för att hitta ett ställe att äta lunch på gick vi förbi en skoaffär. I fönstret till skoaffären stod ett par jättesnygga sandaler. Jag stoppade min make och visade honom. "De vill jag ha" förklarade jag. Men maken tyckte att semesterkassan redan var ansträngd så jag fick vänta med nya sandaler.


På väg tillbaka till bilen efter en god lunch gick mina sandaler sönder. Bandet till sandalen gick av på ett ställe som inte kunde lagas. Min man började skratta och sa att det var för att jag så gärna ville ha de där sandalerna som jag hade påverkat sandalerna att gå sönder. Givetvis gick vi in på skoaffären och köpte de där fina sandalerna till mig. Och glad var jag för det :D


Jag har tänkt mycket på det tillfället nu när jag vill ha en ny soffa. Om det nu är så att jag kan påverka att saker och ting går sönder så varför fungerar det inte nu? I flera år har jag velat ha en ny soffa men det har alltid kommit något annat emellan. Att köpa på avbetalning är inte att tänka på för min make, han tycker att det ska betalas kontant. Vår nuvarande soffa är så ful och anskrämlig att jag skäms då jag har folk på besök. Dessutom är den oskön att sitta i, man känner sig lite som lutande tornet i Piza då man sitter i den.


I somras då vi bytte hus med en familj i USA så uppmanade jag föräldrarna att säga åt sina barn att inte hoppa i sängarna för de tål inte det utan att gå sönder. Men jag sa inget om att de inte fick hoppa i soffan för den fick gärna gå sönder ;) Men inte gick den sönder! Behöver jag säga att sängen gick sönder? Nej, det har ni redan räknat ut...


Men jag ska ändra taktik nu. Jag ska inte längre önska att soffan går sönder, utan jag ska önska att jag får en ny soffa. Därför har jag skrivit ut bilden ovan på soffan jag vill ha (egentligen ville jag ha en sån där U-soffa men den var alldeles för stor för vårt vardagsrum) och ska hänga upp den där jag kan se den varje dag och fokusera på att jag snart ska få den. Liksom visualisera den stående i vårt vardagsrum. Vi får verkligen hoppas att det fungerar! Jag återkommer med information om hur denna saga uvecklar sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar