Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 19 november 2010

Näst sista gången

När jag var på väg till kursen så köpte jag julkort. Några färdiga på Åhlens och några som man sätter ihop själv på Panduro. Nu känns det lite som om julen är på väg :D

Varje gång jag varit på väg till kursen har jag gått förbi Muffin Bakery och blivit sugen varje gång. Nu hade jag bestämt mig för att idag skulle jag köpa en muffin. Jag var sugen på blåbär, men de hade bara annorlunda smaker. Jag tog en som hette blåbär cheesecake. Den sparade jag till pausen på kursen och gick sedan för att äta en sushi lite längre upp på Drottninggatan. Bara 8 bitar fick jag, jag skulle ju äta muffins sen och jag ville ju inte spräcka bantningen helt. Sushin var god men stället var lite tråkigt och personalen lite nervös av sig på något sätt.

Vilka förväntningar jag hade på muffinsen sedan. I åtta veckor hade jag trånat efter den och nu skulle jag äta den. Den var inte god. Torr och tråkig var den. Åt inte ens upp hela. Blä.

Kursen var bra och mycket trevlig. Vi diskuterade varandras texter och vi börjar bli ganska bra på det nu. Alla utom jag vill säga. Jag har mycket svårt att ge konstruktiv kritik, även om jag blivit lite bättre än vad jag var i början.

Jag fick mycket bra kritik på min berättelse. Vi hade ju skrivit 3 A4 sidor som alla läst på hemma. Jag fick mycket tips om vad som fungerade eller inte fungerade samt lite tips på om vad som borte tas bort och vad som borde läggas till. Det var roligt att höra att de gillade min text också och att de gärna skulle vilja läsa boken för att se vad som händer.

Läxa till nästa vecka är att ta med en text man skrivit och som man är mycket stolt över. Vi ska efter all kritik nu lyfta upp oss så att vi inte får skrivkramp. :D Jag funderar för fullt på vilken text jag ska ta med mig. :P

När jag gick till tåget efter kursen så höll de på att sätta upp jättestora fina kristallkronor längs hela Drottninggatan. Det var jättefint och lös mysigt i den mörka kvällen. Ska försöka ta med mig kameran till nästa vecka så att jag kan visa hur fint det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar