Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

tisdag 2 november 2010

Upp- och nergångar

Förra veckan var ingen bra vecka. Tyvärr är jag ingen person som kan skriva hur bra som helst när som helst. Jag måste vara på bra humör och i rätt stämning så att säga. I förra veckan var jag inte i stämning. Det var alldeles för mycket störningar runt omkring mig. En bil som blev påkörd, en diskmaskin som gick sönder, en dotter som hade ångest inför prov och inlämningsuppgifter.

Jag knåpade ihop en liten text på lunchen samma dag som kursen. Blev ganska nöjd med den men den var lite klyschig, rent av ett kärleksdravel. Och när jag läste upp den så hade de på kursen inget att säga typ, varken bu eller bä. Istället började de diskutera en annan i gruppens berättelse. Och jag tänkte: Jaha, det här går ju helt i stil med denna vecka som inte borde fått vara till. Nästa vecka tack!

Och den här veckan är faktiskt bättre. Vilken tur att saker och ting kan bli bättre. Vi har i läxa till nästa gång att skriva 3 st A4 om vad vi vill, förslagsvis boken vi jobbar på. Det ska bli så roligt.

Och just ja, mat. Jag åt på Café Belmondo på Drottninggatan. Trevligt fik med mysiga sittplatser och lagom belysning. Jag valde en kycklingsallad (har börjat banta) men hur jag än försökte se positivt på salladen och hur jag än försökte tala till mina smaklökar så kunde jag inte komma ifrån att den smakade som McDonalds kycklingsallad - en massa olika salladsorter, en varm kycklingbit på toppen och ett par stycken körsbärstomater. Den enda skillnaden var väl att den här salladen var dubbelt så dyr. Jag var alltså inte speciellt imponerad.

Nu blir det nya friska tag nästa vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar