Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 25 oktober 2010

Roligt :D

Förra veckans läxa var ju att vi skulle skriva en text och sedan skriva om samma text i en annan genre. Jag tänkte att jag skulle skriva en Fantasytext och det gjorde jag. Det var hur kul som helst! Lite klyschigt med drakar och sånt men ändå. Det var den roligaste uppgiften hittills. Och när vi läst upp våra alster så verkade det som om de andra gillade det jag skrivit, inte helt fel det heller. Och så fick vi lära oss varför vi skulle göra den här uppgiften. Det var för att vi skulle öva på att bli friare i vårt skrivande och släppa lös fantasin. Och den fungerade jättebra för mig. Kanske ett knep man kan ta till när man känner att ens texter är lite tråkiga och behöver lite krydda.

Den här veckans läxa är att skriva ett kärleksmöte men vi ska tänka oss att vår huvudperson i boken vi skriver på är av det motsatta könet. Säker ännu en övning för att få oss bli friare i vårt skrivande för att få texterna mer levande. Har ännu inte skrivit något eftersom dottern ligger efter i skolan och vi måste plugga med henne varje kväll. Men jag ska nog få en liten tid innan det är dags för kursen.

Sen var jag ju och åt lite mat innan kursen i förra veckan också. Den här gången blev det Buon Appetito på Drottninggatan. Jag åt en himmelskt god pasta med oxfilé och zuccini. Kanske lite dyrt för en vardagskväll men, men. Restaurangen var jättemysig och herrarna som serverade stiliga :D Inte så dumt alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar