Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 15 oktober 2010

Flyt och mat


Den här veckan har allt känts jättbra. Konstigt hur man kan kastast fram och tillbaka så mellan känslan av att vara värdelös och känslan av att man är bra och kommer att bli utgiven.

Den här gången pratade vi en del om hur viktigt språket är och att man måste bearbeta texterna så att det blir bra. Jag funderade lite över de som inte gör det men som har slagit ändå. Men läraren sa att man inte ska nedlåta sig till det för texten är viktigast och det är väldigt få som inte skriver bra som har lyckats.

Jag antar att det har med yrkesstolthet att göra och sin egen stolthet att göra bra ifrån sig. Jag har alltid tänkt att berättelsen är viktigast, en del tycker att srpåket är viktigast. Just nu tror jag att det är kombinationen. För mig är det så i alla fall, jag gillar inte att läsa vackra ord utan en vettig handling.

Det var trevlig stämning på kursen den här veckan och det var som om vi den här gången var mer kritiska mot oss själva än mot de andra. Men det var inspirerande och jag hade ingen som helst lust att gå till jobbet dagen efter. Jag ville bara sitta hemma och skriva!

Till nästa gång ska vi skriva samma text två gånger - i två olika genre. Det blir en svår nöt att knäcka men inte omöjlig.

Nu till något annat. Jag åker till kursen direkt efter jobbet och jag måste ju äta något. Så jag har börjat testa lite olika hak längs Drottninggatan.

Första gången testade jag Kebab House på Gamla Brogatan. Jag hade hört att kebaben var så god där. Den var ju rätt god då jag åt den men under hela kvällen så kände jag mig flottig runt munnen och händerna stank kebab trots att jag tvättat mig med tvål flera gånger. Usch.

Andra gången var jag på Drottninghof. Tog erbjudandet Fläsknoasiette. Det var gott, restaurangen var trevlig och jag fick bra service. Det var ingen gastronomisk upplevelse men det hade jag inte väntat mig på deras billiga snabba erbjudande. Kan mycket väl tänka mig att gå dit igen med maken och testa deras ordinarie meny.

Tredje gången var jag på Restaurang London på Bryggargatan. Jag testade ett erbjudande även här - fish and chips. Har fina minnen från London då vi åt det och det var underbart gott. Det här var uselt. Det var nästan bara panering och ingen fisk. Pomfritten var blandad med en massa småbitar som var stenhårda och det såg inget trevligt ut. Dessutom så glömde de erbjuda mig något att dricka! Stort minus. Kan dock tänka mig att gå dit igen och prova något annat från deras ordinarie meny för det som de andra åt såg mycket godare ut.

Vi får se vart jag hamnar nästa gång...

1 kommentar:

  1. Jag heter också Annika och jag ska också bli författare :-)

    (http://alkb.se)

    SvaraRadera