Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 1 oktober 2010

Motgångar


Det här veckan har inte riktigt gått som jag vill. Först fick jag tillbaka det sista manuset från ett bokförlag. Som jag redan gissat ville de inte ge ut boken. Och eftersom det tagit en sådan tid och jag varit övertygad om att den aldrig kom fram till dem så blev jag inte så ledsen.


Sen läste jag upp min läxa till skrivarkursen för min dotter och hon totalsågade den. Den var för snäll och för mesigt och jättetråkig enligt henne. Fast på något sätt kunde jag ju förklara bort att hon inget kunde om böcker och bra berättelser.


Sen kom kvällen för skrivarkursen och jag läste upp mitt verk där också. Jag fick en massa synpunkter på det jag skrivit. Jag kan ju inte påstå att de var elaka men det var jobbigt ändå att höra kritiken. Jag kan lugnt säga att mitt självförtroende fick sig en ordentlig knäck. Nu känns den här kursen helt plötsligt inte alls lika rolig längre. Fast om jag känner mig rätt så kommer jag ganska snart ha skakat av mig det och återigen börja skriva för att jag bara älskar det och inte kan låta bli.


Det som är intressant i gruppen är att vi är så olika i våra skrivsätt. Jag är så imponerad av de andra och önskar att jag hade lite av alla i mig. Men jag kan inte skriva lika fantasirikt som en av dem, inte lika djupt som en annan av dem, inte med samma faktainnehåll som en tredje eller lika fantastiskt bra för mindre barn som en fjärde. De är helt klart inspirerande för mig och jag hoppas att det kan berika mitt skrivande framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar