Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

tisdag 28 september 2010

Skrivarkurs


Jag har ju som bekant börjat på skrivarkurs. Jag har redan efter bara två gånger lärt mig en massa nyttiga tips till mitt skrivande. Läraren är jättebra och kurskamraterna jättetrevliga. Det kan inte bli bättre med andra ord.


Första gången så kände jag att jag fick bekräftelse på att jag redan förstått många saker rätt. Det var trevligt. Andra gången insåg jag att jag är ganska usel på att skriva. Det var inte lika trevligt. Jag fick till och med problem med att skriva läxan pga den insikten, och det som bara brukar rinna ur mig. Men jag tror att jag har kommit över det nu, läxan är skriven och inskickad till läraren. Det viktigaste jag har lärt mig hittills är att man kan arbeta med sina texter, och hur.


Den här veckan ska vi läsa våra texter för varandra och sen ska vi kritisera varandras texter. Det ska bli riktigt intressant att höra vad de andra tycker. Bara jag inte blir ledsen. Fast det kanske är bra att lära sig den "hårda" vägen, då kommer jag ju ihåg hur jag inte ska göra. :D Men skämt å sido så är ju hela meningen med kursen att mina svaga och starka sidor ska komma fram så att jag kan utvecklas och bli bättre. Jag är jätteglad att jag började på kursen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar