Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 15 september 2010

Sommar, sommar, SOMMMAR!

En av de bästa sakerna med sommaren är P1:s sommarpratare. Varje år har jag som ambition att lyssna till alla sommarpratare men det blir sällan så för man har ju annat också att göra. Visserligen kan man lyssna på dem i efterhand men de har ju bara legat kvar i en månad på webben.

Men i år är det annorlunda, nu ligger fortfarande alla sommarpratare kvar på P1:s hemsida så man kan fortfarande lyssna på dem. Och det är ju tur för mig som var i USA fem av dessa sommarpratarveckor.

Jag fascineras alltid av människor och tycker att man kan lära sig något av alla människor, det är därför jag tycker så mycket om sommar i P1. Oftast är prataren mycket personlig och det ger alltid mer då. Ofta så tycker jag till och med att de som är lite mindre kända ger mer än de andra, jag har ofta blivit överraskade av deras program.

I år var mina favoriter (av de 2/3 som jag lyssnat på): Darin, Micael Bindefeldt och Maria Akraka. Lyssnarnas sommarval - Tina Jansson var mycket intressant och det var även Annika Östbergs omtalade program.
Tyvärr så har man också besvikelser varje år och i år var det Per Morberg och Vanna Rosenberg som gjorde magplask. Jill Johnsson var också en besvikelse för mig, kanske för att hon är en stor idol till mig och jag väntade mig kanske lite för mycket av henne.
Andra som är värda att nämnas är: Annika Sörenstam, Amanda Jensen och Andreas Lundstedt.
Och än är inte sommaren slut för mig - jag har ju fortfarande 1/3 kvar att lyssna på. Tack P1!

Den här veckan börjar jag på Skrivarakademin också. Längtar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar