Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 19 oktober 2009

Helgen

I helgen har jag inte fått något skrivet. På fredagen hade jag ingen lust (även solen har sina fläckar, hehe) och på lördagen åkte vi till Borås för att fira en väninnan som just fyllt 40 år och då hade jag inte tid.

Annars så är jag klar med hela barnboksberättelsen. Det är några dialoger som jag inte är riktigt nöjd med så de måste jag klura på. Det som låter bra i huvudet blir inte alltid lika bra i verkligheten. Fast oftast blir det så tack och lov. Nu ska jag med varm hand lämna över den till min man så att han kan börja illustrera boken. Ska verkligen bli spännande att se hur han tolkar det hela. Kan tänka mig att han inte får riktigt fria händer, men lite. Vill nog gärna vara med och tycka en hel del.

Annars så är det ganska tråkigt att att redigera böcker jag skrivit tycker jag. Det är riktigt rolig att skriva dem men att sedan gå igenom dem gång på gång för att ändra och hitta fel osv är riktigt tråkigt. Måste ha riktigt bra pli på mig själv där. Sen blir man ju aldrig riktigt nöjd heller, skulle kunna ändra i oändlighet, men någon gång måste man säga stopp, nu blir det inte bättre.

Problemet är väl lite också att den nya boken som poppat upp i mitt huvud gör sig påmind varje dag och vill forma till sig. Jag är riktigt sugen på att sätta mig och skriva den. Men det är inte dags ännu. Mina berättelser är som dessertostar, de måste lagra till sig för att bli riktig bra. Så just nu mognar den för varje dag. Kanske till våren är det dags för den att rinna ur mig.

Satt förresten och surfade i lördags morse när jag väntade på att mannen skulle bli klar (det sägs att män får vänta på kvinnor hela tiden men i vår familj är det tvärt om) då råkade jag hitta en intressant blogg. Det är min sons (som är på mission) missionspresident som bloggar. Jag läste och tittade på bilderna och hittade faktiskt min förstfödde på några foton. Jag har lagt till den på mina favoriter här på min blogg, gå gärna in och titta. Min son tillhör Cardiff-distriktet just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar