Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

torsdag 29 oktober 2009

Ett härligt kaos?

Jag sitter och väntar på att min dotter ska göra sig i ordning så att vi kan åka. Idag ska hon få prova på akupunktur mot sin smärta. Vi har provat det mesta mot hennes smärta men inget har hjälpt. Får se om detta gör någon nytta. Hon är mer eller mindre livrädd just nu men jag tror att det kommer gå bra. Hon är inte rädd för smärta egentligen. Det kan man väl inte vara om man haft ont varje dag i 3½ år.

På skrivfronten är det lite rörigt just nu. Barnboken är klar och överlämnad till mannen och så långt är allt bra. Problemet är bara vad jag ska ta tag i nu. Det är rätt kaotiskt i mitt huvud, har hur många idéer som helst, frågan är bara hur jag reder ut kaoset.

Ska jag göra en fortsättning på boken som just nu ligger på bokförlaget? Om de inte vill ha den så vill de väl inte ha en fortsättning heller?
Ska jag göra en fortsättning på andra boken jag skrev? Den ville de inte ha på bokförlaget så då lär de verkligen inte vilja ha en fortsättning på. Men den vill jag verkligen skriva den ändå.
Eller ska jag skriva boken om ett mysterium på Gotland? Den kom jag på förra året då jag var där med familjen. Den är klar i huvudet så det skulle funka.
Eller ska jag skriva ytterligare en barnbok? Målet för årets semesterresa var ju reserch för den. Fast det är ju inte någon bra idé att lägga över ännu mer tecknarjobb på mannen då han inte ens börjat på den förra.
Eller ska jag ta fram den första boken jag skrev och redigera den? Till den har jag material till 2-3 böcket till. Det är den enda av böckerna som har någon likhet med min barndom/ungdom.

Tycker ni det låter rörigt? Det är ingenting mot vad det är, inne i mitt huvud. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar