Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

lördag 27 september 2014

Colcannon

På tisdagen lagade jag colcannon. Det är irländarnas specialpotatismos med grönsaker i. Man kan ha olika grönsaker i men vanligast är vitkål eller grönkål. Jag provade med grönkål.

Recept:
Koka potatisen för sig, mosa den och blanda med 2 msk smör.
Koka grönkål och purjolök i 5 minuter. Låt rinna av. Mixa eller hacka grönsakerna fint.
Blanda grönsakerna med potatismoset. Tillsätt mer smör vid behov samt ½-1 dl mjölk/grädde.
Servera med kött eller ät som egen rätt.


Så här fin blev min colcannon. Jag och maken tyckte att det var väldigt gott. Våra barn som nog är de kräsnaste barn som finns i detta land vägrade äta. Synd för dem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar