Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

tisdag 6 maj 2014

Com Chien ga

Com chien ga betyder stekt ris med kyckling. Rätter där man steker ris är mycket vanligt i Asien, det är ungefär som vår pytt i panna. Jag har gjort något liknande tidigare och det är väldigt gott. Alla i familjen tyckte mycket om maten idag.


Man lagar maträtten med färdigkokt ris, gärna från dagen innan. I riset blandar man, vitlök, salladslök, chilisås, soja, bacon, kyckling och omelett (som man tillreder separat). Sedan toppar man maträtten med peppar, salladslök och hackad färsk koriander. Alla smakerna är fantastiska tillsammans.

Receptet hittade jag på receptcentralen.se/vietnam/

Jag använde receptet "stekt ris med räkor" men bytte ut räkorna mot kyckling istället pga allergi.

Maten idag fick högt betyg, det här kommer jag att laga igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar