Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 24 februari 2014

Tak Kalbi

Först ut den koreanska veckan är marinerad kycklinglårfilé.


Enligt receptet blir denna maträtt godast om man använder kycklinglårfilé. Det hittade jag färsk på min Icaaffär. Man gör en marinad med ketchup, sojabönpasta, chilipasta, soja, vitlök, ingefära, sesamolja och lite socker. När kycklingen marinerat klart steker man det i stekpanna på låg värme.

Till kycklingen serverade jag koreanskt ris och en kålsallad med koreanska kryddor.

Allt var väldigt gott, jag tror att Koreanska smaker passar oss i vår familj väldigt bra.

Receptet har jag hittat i kokboken "Koreansk mat", skriven av de som driver restaurang Arirang i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar