Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

tisdag 3 maj 2011

Konståknings-VM



Veckan som var gick TV:n varm hos mig. Det var konståknings-VM i Moskva vilket är en av mina årliga höjdpunkter.



Egentligen skulle VM gått för en månad sedan i Tokyo men som vi alla vet så drabbades Japan av en naturkatastrof och VM flyttades till Moskva. Riktigt bra gjort av Ryssland att fixa ett VM på så kort tid.



I början av veckan var jag dock mycket besviken eftersom båda manliga deltagarna från Sverige åkte så dåligt att de inte ens gick vidare till friåkningen. De är mycket bra åkare men lyckades inte prestera sitt bästa. Jag hade förväntat mig mycket eftersom Kristoffer Berndtsson slutat och jag har alltid tyckt att Adrian Schultheiss är bättre än Kristoffer och att Alexander Majorov är bättre än Adrian. De lyckades de inte visa. Men det kommer en ny säsong. Upp till bevis killar.



För tjejerna gick det bättre även om Viktoria missade en del och inte levde upp till sina tidigare meriter samtidigt som hennes lillasyster (bilden) gjorde riktigt bra ifrån sig. Där har vi också mycket mer att hämta, spännande är allt jag kan säga om det.




Så veckan var trevlig för min del med många underbara konståkningsögonblick. Synd bara att det är så sällan. Fast nästa vecka är det ju Eurovision Song Contest. Ännu en årlig höjdpunkt för mig. Underbart! Har längtat så länge nu. Heja Eric!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar