Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

lördag 14 maj 2011

Finalen i ESC

Semifinal nr 2 var ju bättre i snitt än nr 1 även om det var några bottennapp. Och jag gissade ju bättre också - 7 rätt på de som gick vidare. Blev förvånad att Israel inte gick vidare men inte förvånad över att Ukraina gick vidare för de hade ett jättebra nummer. Och Eric Saade var ju bara så bra. Tycker fortfarande att han är bäst och att han ska vinna hela tävlingen. Är inte säker på att han gör det dock, men topp 5 gissar jag på.

Vad tycker jag om "The Big Five" då?

Frankrike
En pampig låt som jag gillar jättemycket, den kommer att gå långt men ingen vinst tror jag.
Tyskland
Lena är tillbaka och sjunger en spännande låt helt olik förra årets. Den kommer också att gå långt.
Italien
Är tillbaka efter många års frånvaro. Den här låten är tippad att gå långt. Det förstår jag inte alls för jag tycker att den är tråkig. Italien som brukade ha så bra låtar förr.
Spanien
Den här låten är glad och jag gillar den mycket men någon vinnare är den inte.
Storbritannien
Den bästa låten Storbritannien haft på många år. Den går självklart långt och för min del får den gärna vinna.

Så vem vinner ikväll? Det blir jättesvårt för mig att gissa. Men det kan bli Finland, Sverige, Estland eller Storbritannien. Andra som står högt på min lista är Danmark, Bosnien, Azerbaijan och Ukraina. Ungern har en jättebra låt också men tjejens brist på utstrålning kommer aldrig att ta låten till vinst. Och jag hoppas verkligen inte att de där två studsbollarna till tvillingar från Irland vinner. De är töntiga, deras kläder är töntiga, texten på låten är töntig, det är bara melodin som är något så där.

Ska bli en spännande kväll för så här svårt har jag inte haft på länge att gissa vem som vinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar