Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

onsdag 11 maj 2011

Eurovision Song Contest semifinal 2

Gårdagens semifinal var ju stundtals skrattretande dålig men den hade sina höjdpunkter. Paradis Oskar bjöd på "halleluja moment" men Ungern gjorde mig väldigt besviken. Min favoritlåt och tjejen förstörde låten totalt med sitt vinglande på sina smala långa ben och total avsaknad av utstrålning. Konstigt nog gick hon vidare ändå. Mina gissningar var ju också dåliga. 5 rätt av 10, så dåligt har jag inte gissat någon gång tror jag. Är besviken över att varken Norge eller Turkiet gick vidare men jätteglad att Finland gick vidare, det hade jag inte vågat hoppas på. Ska ändå göra ett nytt försök och gissa vilka som går vidare i semifinal 2. Ännu svårare eftersom jag har 14 stycken jag gillar.

Bosnien
En av mina absoluta favoriter, jag blir så glad när jag hör den här sången. Och artisten Dino är bara för charmig. Den går absolut vidare.
Österrike

Jag gillar den här låten men om den ska gå vidare behöver hon göra ett mycket bra framträdande.
Nederländerna
Lugn och skön låt, kanske för lugn emellanåt
Slovakien
En skönstämmd låt som framförs av två tvillingar. Gillar den mycket.
Ukraina
Låten är ganska bra men räcker inte hela vägen för mig.
Moldavien
Inte alls min smak. Skrikig och de få finare delarna av sången väger inte upp.
Sverige

Eric Saades låt är en av årets bästa, om den inte går vidare så är det något allvarligt fel på den här tävlingen.
Cypern
Jättetråkig låt som gör att jag nästan somnar.
Bulgarien
Ganska låt men alldeles för seg.
Makedonien
En skön låt som tilltalar mig.
Israel
Dana International har ju utstrålning så att det räcker för flera. Låten är inte så stark men det gör inget för han kommer att gå vidare ändå.
Slovenien
Vacker sång, tror på den här. Om hon gör ett bra framträdande förstås.
Rumänien
Skönt låt som jag tror på.
Estland
En mycket bra låt, förhandstippad att gå långt med rätta.
Vitryssland
Låten är svängig och sätter sig direkt men deras ego-text tror jag stör alldeles för mycket.
Lettland
Hygglig låt
Danmark
Den här låten är bara förvirrande. Refrängen låter som Andreas Johnson versen som MUCC (svärdotterns favoritband). Låtstöld på hög nivå enligt mig fast även om MUCC är stora i Europa så känner inte alla till dem och Andreas Johsson är ju knappast känd där. Så antar att den går vidare.
Irland
Förhandstippa att vinna hela tävlingen fast det förstår jag inte alls. Jag tycker att texten är löjlig och framträdandet likaså. Melodin är ganska bra dock.

Dags att gissa vilka tio som går vidare:
Bosnien, Slovakien, Sverige, Israel, Slovenien, Rumänien, Estland, Lettland, Danmark, Irland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar