Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 9 maj 2011

Eurovision Song Contest, semifinal 1

Nu är det dags igen för mig att gissa hur det går i ESC. Jag brukar ju gissa ganska bra 7/10 rätt ungefär. I år hoppas jag på minst lika bra gissning. Så här tycker jag om låtarna i semifinal 1.
Polen
Jättebra låt som man gärna vill sjunga med i, om man nu hade kunnat polska.
Norge
Svängig låt som fastnar direkt och sångaren är mycket charmig. Tror att den kommer att gå långt.
Albanien
Ganska bra men griper inte riktigt tag i mig.
Armenien
Tyckte först inte om den här låten men sedan kom jag på mig själv att går runt och sjunga ”boom, boom”. Refrängen sätter sig men låten är bara så där. Svårt att säga om den går vidare eller inte.
Turkiet
Turkiet är alltid bra, även i år. Gillar den här låten jättemycket. Självklart kommer de att gå vidare till finalen.
Serbien
Ganska tråkig låt, berör mig inte alls.
Ryssland
Bra låt och söt kille, men till Eric Saades nivå kommer han aldrig upp.
Schweiz
En av mina absoluta favoriter. Kommer inte den här låten topp 10 blir jag förvånad. Nananananana.
Georgien
Ännu en bra låt. Mycket attityd och poppigt beat. Gillar.
Finland
Jättemysig låt som jag gillade redan första gången jag hörde den. Dessutom är ju Paradis Oskar väldigt charmig. Fast jag undrar om det räcker för Europa.
Malta
Låten är inte genomdålig men det finns så många andra bra låtar i år så den här försvinner.
San Marino
Alldeles för lugn och trist, tror inte den här går vidare.
Kroatien
Mycket bra låt tycker jag. Refräng som sätter sig
Island
Den här låten gillar jättemycket men jag är tveksam på att den slår ute i Europa.
Ungern
Den här låten är bäst i år enligt mig och jag tror faktiskt att den har chans att vinna hela tävlingen. Älskar den verkligen!
Portugal
Första gången jag hörde den här låten så trodde jag att det var en barnsång. Sen hörde jag att det var en protestsång. Fast tänk vad bra den varit i ett bollibompaprogram. Nu är den bara tragisk.
Litauen
Jag förstår ju att den här låten var tänkt att vara väldigt pampig och tjejen sjunger fantastiskt bra, men den är tyvärr bara tråkig.
Azerbaijan
Azerbaijan kör en låt igen som är skriven av svenskar. Trots det är den jättebra, en av de bästa i år. Båda artisterna sjunger mycket bra och deras röster passar jättebra tillsammans. Den kommer att gå långt.
Grekland
Jag trodde, eller snarare hoppades, att rappande refränger var ute. Låten är inte speciellt bra men Grekland brukar ju gå vidare trots att de är dåliga. Fast jag hade ju inte röstat på Grekland i år även om de varit bra.
Nu blir det svårt att gissa vilka 10 låtar som går vidare, jag har ju 12 möjliga i åtanke. Men det här är vad jag tror:
Polen, Norge, Armenien, Turkiet, Ryssland, Schweiz, Georgien, Kroatien, Ungern och Azerbaijan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar