Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

söndag 27 februari 2011

Sista deltävlingen i Melodifestivalen

Så var det dags att blogga lite. Väntar på att Solsidan ska börja och tänkte utnyttja tiden lite.

Deltävling 3 i Melodifestivalen gick ju som jag hoppades - Eric Saade hade en jättebra låt och den åkte vidare direkt till finalen. Mitt hetaste tips är att den vinner hela alltet, allt annat vore en skam. Speciellt känner jag så efter den fjärde och sista deltävlingen.

Vi hade besök av min blivande svärdotters föräldrar för att vi skulle planera bröllopet lite. Jag hade lagat Chicken Yassa (en kycklingrätt från Gambia) som vi åt innan planeringen tog vid. Planeringen gick jättbra även om ungdomarna inte tyckte som jag utan hade egna idéer på hur de ville ha sitt bröllop. Men det blir nog riktigt bra ändå.

Dock var vi inte klara till Melodifestivalen började så jag fick lyssan från köket på låtarna med ena örat. Vet inte om det var därför men jag tyckte ingen av låtarna stack ut speciellt mycket. Att Linda Bengtsing gick vidare var ju bara för tråkigt men Nicke Borg hade ju faktiskt den bästa låten, fast någon hit i Europa blir den inte. Så nu måste Eric Saade gå vidare, endast då kan vi få en vettig placering i ESC. Tror lilla jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar