Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

fredag 4 februari 2011

Rivstart på det nya året


Det här året började med att min man blev Biskop i församlingen vi tillhör. Då hade vi fest.


En vecka senare kom vår äldsta son hem från att ha varit borta på mission i två år. Då hade vi fest igen. (Fotot är från Arlanda då vi hämtade hem sonen. Vi hade skojat till det lite med en stor banderoll så att han säkert skulle hitta oss. Banderollen gav upphov till en massa kommentarer och glada miner av hans medresenärer.)


Sen har det varit full fart. Maken har varit upptagen med sitt nya kall, jag har varit upptagen med att umgås med sonen som jag saknar i två år och försöka få honom att berätta allt han varit med om. Att ta igen två år gör man inte på en kvart. Men varje dag får jag höra nya saker han har varit med om och det är så roligt att lyssna på honom.


Mitt i allt det där så fyllde dottern 17 år och vi var på SPA. Det hade vi aldrig varit på så det var en underbar upplevelse. Det värsta var ju att man vill tillbaka och bli så där bortskämd igen.


Mannen och jag firade 23-årig bröllopsdag. Jag tvingade stackaren att ta ledigt från kyrkan för att åka med mig på en kärleksweekend till Göteborg. Det var en minnesvärd helg. Det var filmfestival i Göteborg så det blev några filmer, men även några små pärlor till restauranger som vi lyckades hitta på egen hand. Vi var mycket nöjda med den helgen.


För att toppa allt det där så har jag börjat på ett nytt jobb. Lite roligare och mer avancerade arbetsuppgifter. Det är så roligt på jobbet och tiden flyger förbi. Jag glömmer fikapauser och lunchraster och jag glömmer nästan att gå hem.


Så man kan ju lugnt säga att året rivstartat för mig. Men nu förtjänar jag att ta det lite lugnt. Melodifestivalen närmar sig ju och den kan man inte missa. Lite frön ska jag sätta och kanske läsa en bra bok. Fast mest av allt vill jag ju ha lite tid till att skriva klart min bok om Laura.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar