Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

lördag 12 februari 2011

Melodifestivalen!

Så har äntligen årets "event" dragit igång. Det fanns en period i mitt liv då Melodifestivalen var det roligaste som hände på hela året, fast så är det inte längre. Men det är ändå väldigt roligt och jag vill inte gärna missa något program.

Förra lördagens deltävling hade ovanligt många bra låtar tyckte jag. Inte många höll med mig men jag satt och diggade nästan till varje låt. Dock måste jag erkänna att nog ingen av låtarna har klass att vara med i ESC. Kanske Danny, och han gick ju helt i sin ordning vidare direkt till finalen.

Inför kvällens deltävling har jag många förhoppningar. Dock är jag lite besviken på att Babbsan ska vara med. Den låten kommer säkert att vara väldigt underhållande och rolig men någon hit till ESC kommer den säkerligen inte vara. Tycker att han borde fått vara pausunderhållning istället. Då hade det blivit mycket bättre TV. För pausunderhållningen och annonseringen av artisterna i förra veckan var ju under all kritik! Usch och fy och skäms STV. Bättre kan ni.

Annars har jag haft en lugn lördag, och även lugn vecka. Blev väldigt trött efter förra veckan på nya jobbet och har koncentrerat mig på att ta det lugnt om kvällarna för att vila upp mig och inte bli utbränd igen. Det fungerade bra för på fredagen var jag mitt vanliga pigga Annika igen.

Men någon tid att skriva har jag inte haft, tyvärr. Har satt av en kväll i veckan för det ändamålet men det har inte velat sig riktigt eftersom dottern varit lite deppig och behövt min uppmärksamhet. Skolan är tuff, livet är tufft. Jag vet precis, för jag har varit där själv. Men livet blir bara bättre. Livet kan vara underbart!

Snart ska jag laga citronkyckling. Det gör man genom att proppa en stackars död kyckling full med citroner och smörja in den i kryddor och olja. Sen ska den grillas i ugnen. Blir nog gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar