Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

söndag 7 december 2014

Arroz con pollo

Arroz con pollo med papas a la huancaina


Till lördagen lagade jag kyckling med ris. Kycklingen fick först koka i buljong smaksatt med bland annat koriander. När kycklingen var klar kokade man riset i buljongen för att ta tillvara smakerna.

Jag hittade ett recept på svenska till den här maträtten som ni hittar HÄR

Till maträtten lagade jag en sås som rekommenderades och som heter papas a la huancaina. Den består av kondenserad mjölk, kex, fetaost och kryddor.

Även det receptet hittade jag på svenska HÄR

Maträtten smakade mycket koriander men var även ganska stark då man ska ha både aji amarillo och spansk peppar. Men det var riktigt gott. Såsen tyckte jag inte var så god när jag smakade på den men tillsammans med maten passade den jättebra. En maträtt som jag kan rekommendera. I alla fall till de som tycker om koriander.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar