Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 27 oktober 2014

Tacksägelsemiddag

Den andra söndagen i oktober infaller tacksägelsemiddagen. Förra året började vi med en ny tradition i vår familj, att bjuda hem barnen med sina respektive och de respektives föräldrar.
Det här bjöd jag på i år.

En slags ratatouille-gratäng toppad med köttbullar.
(Recept finns under min kurdiska vecka.)

Kycklingfilé som var fylld med fetaost och soltorkad tomat
samt inlindad i bacon.

Favorit från förra året kokta kalla rödbetor toppade med smulad fetaost.

Ännu en favorit från förra året, haricote verts toppade med stekt lök och bacon.

Egenodlad potatis.

Hemlagad saft gjord på rabarber och björnbär. 

Till efterrätt bjöd jag på trifle.
(Recept hittar ni under min brittiska vecka.) 

Gästerna var mycket nöjda med maten på årets tacksägelsedag. Vi hade en mycket trevlig eftermiddag/kväll där vi även fick dela med oss om vad som vi var mest tacksamma över. 
De flesta var tacksamma över familjemedlemmar men några var även tacksamma över mat och chips och annat som gör livet glatt. Det finns mycket att vara tacksam över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar