Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

lördag 18 oktober 2014

Dublin coddle


Den klara favoriten den irländska veckan var Dublin coddle. En korv- och rotsaksgryta tillagad i ugnen. Den görs med potatis, morötter, buljong, persilja, bacon och korv. Tyvärr hade jag ingen irländsk korv att tillgå så jag tog vanlig tjock grillkorv. Korv och bacon skulle stekas, sedan skulle grytan kokas upp på plattan och därefter stå i ugn 3-4 timmar. Jag tyckte inte det behövdes mer än 2 timmar. Den kan ha och göra med mitt val av korv.

Buljongen gjorde denna gryta mycket saftig, smakrik och god. Det här kommer vi absolut att tillaga igen. Hela familjen var enig.

Den irländska veckan blev lite hackig pga datorproblem samt problem med att få kortläsaren att fungera. Nu är detta tack och lov löst.

Thank you Dianne for helping me out this irish week!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar