Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

torsdag 31 mars 2011

Bra eller dålig?

Jag har tagit mig i kragen och börjat skriva igen på boken om Laura. Jag knåpade ihop ett helt kapitel ikväll och jag kände mig nöjd med mig själv och tyckte att det omåttlig bra skrivet. Sen gick jag in till dottern (som fått rumsarrest för att inte störa min kreativitet) och bad henne läsa och kritisera. Och det gjorde hon, och hon gjorde det bra. Faktum är att hon hade väldigt bra åsikter om det mesta och jag förstod helt plötsligt hur tråkigt jag skrivit, helt utan flyt. Jag såg med helt andra ögon på texten nu. Hur blev min dotter så smart? Jag blev lite trött för jag inser hur mycket tid det kommer att ta att fixa till texten. Fast det är det värt om den blir bra. Fast det får jag ta en annan torsdag. Dock inte nästa torsdag för då har jag möte i bokklubben. Vi har läst Norrtullsligan av Elin Wägner. Ska bli spännande att diskutera den med andra, även om jag tror att vi inte har samma uppfattning om boken. Nu ska jag slicka min sårade författarambition och sova lite. I morgon är jag pigg och glad igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar