Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

söndag 14 mars 2010

Nobben igen...

Bokförlaget har hört av sig. De hade läst min bok med största intresse men tyvärr så hade de inte utrymme för den i sin utgivning. Flummigt svar, förstår inte riktigt vad de menade med det. Antar att de tyckte den var usel. Eller nåt.

Men jag är imponerad av deras snabbhet, en vecka bara tog det.

Först blev jag besviken förstås men så tänkte jag på en manlig barn- och ungdomsförfattare som jag läste om för en tid sedan. Han berättade att det tog lång tid för honom innan han fick något publicerat. Han skulle faktiskt kunna tapetsera en liten toalett med alla refuseringsbrev han hade fått genom åren. Idag har han gett ut många barn- och ungdomsböcker.

Jag kommer att skicka in samma bok till fyra andra förlag i nästa vecka för jag tycker den är mycket bra. Till hösten har jag planerat att gå en kvällskurs i barnboksförfattande. Ska bli trevligt och lärorikt. Kanske kan jag också få klart för mig vad mina böcker faller på. Lärare är en känd barnboksförfattare.

Jag är faktiskt piggare nu. Innan jag började på behandlingen så var jag alltid tvungen att gå och lägga mig en stund när jag kom hem från jobbet. Det första jag gjorde var att gå in i sängkammaren och dra ner rullgardinen och hoppa ner i sängen. Ibland somnade jag, ibland vilade jag bara. Ibland orkade jag inte göra någonting efter det, ibland orkade jag laga mat.

Nu har jag inte längre något behov av att lägga mig i sängen. Jag vill alltid vila när jag kommer hem men det räcker med att halvligga i soffan eller sitta framför datorn en stund. Så skönt! Jag är mycket trött när jag ska gå och sova för natten men det är helt underbart att orka sitta uppe på kvällarna och prata med familjen.

I morgon ska jag gå min nionde gång på behandlingen. Därefter är det tre veckors paus innan behandlingen börjar med nio gånger till. Sen är jag riktigt piggelin! Hoppas jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar