Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 21 december 2009

Snart jul

Idag är jag med i Länstidningen. Artikeln var bra men fotona på mig var hemska. Det tyckte till och med min son. Fast dottern hävdade att de var bra. Hon är alltid så snäll. Och ändå sa jag till fotografen att hon inte skulle välja ett foto där jag såg knäpp ut, jag brukar nämligen ofta se knäpp ut på foton. Fast jag vet ju förstås inte hur de andra ser ut, de kanske var ännu värre ;)

Min dotter har verkligen varit en liten ängel de här dagarna när jag inte kunnat göra mycket själv med bara en arm. Hon hämtar saker, hjälper till och klär på mig, hänger tvätt osv. Jag är så glad att jag har henne! Bättre dotter kan man inte ha.

Läkningen med armen fortskrider. Nästa vecka ska jag till sjukgymnasten. Längtar verkligen efter att få skriva igen med två armar. Har haft mycket tid att fundera över nästa bok och det har gått bra. Det enda som jag hakat upp mig på är vart den ska utspela sig; i en svensk stad? i södertälje? eller en fantasistad? Fast det ger väl sig med tiden, det brukar det göra.

Det blir en spännande jul i år, jag kan ju inte hjälpa till mycket i köket. Fast maken är duktig så det finns ingen risk för att vi ska svälta. Men Jansson vägrar han att göra så jag ringde lillebror och grät en skvätt så nu ska han göra en till mig :) Vilken bra bror jag har.

Idag har jag även skickat iväg ett brev till äldsta sonen där vi önskar honom en god jul. Samt julbrevet från familjen som jag alltid skriver och även artikeln som jag var med i och ett efterfrågat recept på kanelbullar. Nu ska han väl ha lite trevligt att läsa.

God Jul på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar