Veckans tema:

PGA HELTIDSSTUDIER KOMMER JAG INTE KUNNA PRESENTERA NYA MATRÄTTER SÅ OFTA SOM TIDIGARE

måndag 14 december 2009

Ajajaj!

I helgen halkade jag på ett berg och ramlade. Jag landade rakt på min vänstra arm. Det gjorde så ont att jag mådde illa och jag kunde inte röra armen alls. Jag har aldrig tidigare brutit något ben men jag misstänkte direkt att så var fallet för så här ont har jag aldrig tidigare haft. Efter några timmar på akuten och en röntgen kunde de konstatera att jag hade rätt.

Allt detta eftersom jag fått för mig att gå ner en bit på berget för att ta ett bra foto. Men kameran, den räddade jag i fallet!

Så detta betyder att jag inte kan skriva något alls på min bok just nu, det tar alldeles för lång tid med pekfingervalsen. Men jag har kunnat göra lite reserch i helgen till boken i alla fall. Eftersom den handlar om konståkande små flickor har jag tagit reda på lite fakta om tävlingsklasser och programinnehåll osv. Man måste hålla sig uppdaterad för det ändrar sig från år till år.

Annars måste jag hålla mig lugn och armen högt eftersom den annars blir mycket svullen och öm. Dessutom så får jag ont i axel och nacke vid överansträngning. Jag antar att jag spänner mig.

Idag ska jag få besök av Länstidningen i Södertälje. De ska intervjua mig om julklappsprojektet som jag dragit igång till de hemlösa. Jätteläskigt, jag är jättenervös över det. Dessutom ska de fota mig och jag som inte tycker om att bli fotad. Innan dess måste jag tvätta håret och sminka mig, allt med en hand. Det kommer att ta tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar